Середджерел самофнансування амортизацйн вдрахування посдають головне мсце,оскльки завдяки синхронност мж кругообгом основних фондв формуваннямамортизацйного фонду, вони в меншй мр схильн до кон’юнктурних коливань,зумовлених результатами господарсько дяльност. У цьому зв’язку амортизацйнвдрахування бльшою мрою, нж прибуток, можуть бути фнансовою базоюсамостйност автотранспортних пдпримств у вдтворенн основних засобв. Осьчому невипадково в економц розвинутих кран самофнансування вдгравизначальну роль. Так, наприклад, <<в Япон у 1985 р. частка власних джерелфнансування в основний каптал становила 68,9 %, а залучених – 31,1 %, у США,вдповдно, – 63,5 36,5 %, Великобритан – 62,1 37,9 %, ФРН – 55,3 44,7 %,Франц – 52,1 47,9 %>> [206, с. 54]. Отже, практично в усх розвинених кранахбльша частина потреб у фнансуванн каптальних вкладень забезпечуться наоснов власних коштв.Зупинимося на амортизацйнй полтиц як одному з основних елементв уреулюванн та управлнн процесом вдтворення основних фондв. Вдомо, щоамортизацйна полтика – це сукупнсть заходв, як здйсню держава з метоюзабезпечення нормального режиму вдтворення основних фондв.Дздатнсть ефективнсть амортизацйно полтики значною мрою визначаться обрунтованстю строкв служби засобв прац нормами амортизац.У господарськй практиц розрзняють фактичн, нормативн та економчнстроки служби основних фондв. Останн характеризують перод продуктивногофункцонування основних засобв, протягом якого за х допомогою отримуютьекономчний ефект.До недавнього часу амортизацйний перод обчислювався переважно затехнчним строком служби основних фондв передбачав значну його нормативнутривалсть.
|